Sander Prak-Boogh

Sander (1988) woont sinds 1999 in IJsselstein en is via de wijken Zenderpark en Nieuwpoort bekend geworden met het woongenot in “ons stadje”. Het historische stadje straalt een authentieke sfeer en gezelligheid uit en “het is echt thuis komen in IJsselstein” vindt Sander. In zijn vrije tijd heeft Sander ruim 13 jaar bij de IJVO geholpen, iets wat hij met veel liefde en plezier heeft gedaan.

Sander is van mening dat er een goede balans dient te zijn voor het stellen van kaders, zonder in te leveren op de dienstverlening in het Sociaal Domein.
Sander pleit voor het vergroten van het gemeentelijke belastinggebied vanuit het liberale beginsel “no taxation without representation” om tot een omvang te komen die gelijk is aan de puur gemeentelijke uitgaven. Hierdoor heeft de gemeenteraad meer financiële verantwoordelijkheid met als doel om te gaan bouwen aan een gezond, langdurig financieel beleid in het Sociaal Domein, zonder daarvoor afhankelijk te zijn van de Rijksoverheid.

In zijn eerste jaren als politicus wil hij graag een pragmatische insteek in de gemeentelijke politiek brengen. Als commissielid van de commissies Ruimte en Bestuur heeft Sander zich bezig gehouden met het hondenbeleid, wonen, lokale overheid, gemeentefinanciën en klimaat. Daarnaast is Sander vanaf september 2018 tot september 2020 actief geweest als fractiesecretaris voor de VVD fractie in IJsselstein.

NaamSander Prak-Boogh
Geboortedatum 19-7-1988
Portefeuilleverdeling1: Werk en Inkomen, Onderwijs, Stichting Pulse & Seniorenbeleid
2: GGD & Jongerenparticipatie