Werk

• Zoveel mogelijk opdrachten van gemeente naar lokale ondernemers
  • Tegenprestatie voor het ontvangen van een uitkering
  • Armoedebeleid met als doel mensen zo snel mogelijk van een uitkeringssituatie naar een betaalde baan

Werk is van groot belang voor mens en samenleving. Wie werkt, investeert in zichzelf en in de toekomst van onze samenleving. Wij zijn blij met de vele vrijwilligers die graag de handen uit de mouwen steken. We willen dat zoveel mogelijk mensen aan het werk gaan. Iedereen heeft talenten en mogelijkheden. Het is zonde als we die niet gebruiken. Mensen die echt niet kunnen werken, verdienen een vangnet; een uitkering. Ook mensen die hun baan kwijtraken, verdienen een tijdelijk steuntje in de rug om snel weer aan de slag te komen. Wij vinden het normaal dat voor het ontvangen van een uitkering een tegenprestatie wordt geleverd. Wie bijstand krijgt en de sollicitatieplicht niet naleeft of geen tegenprestatie verricht, verliest zijn of haar uitkering. Wij zien er op toe dat de gemeente misbruik aanpakt.